Návrh layoutu, neboli rozložení prvků na stránce, je důležitým krokem při vytváření wireframu stránky. Celá tato problematika spadá do oblasti informační architektury.
Příklad návrhu layoutu
Zadání
Řekněme, že se snažíme vytvořit layout cílové stránky a máme z předchozích kroků sepsaný seznam prvků, které bude stránka obsahovat:
- logo
- slogan
- hlavní navigace
- kontextová navigace
- formulář pro fulltextové vyhledávání
- drobečková navigace
- hlavní nadpis stránky
- stručný popis produktu
- kompletní popis produktu
- několik obrázků produktu se stručnými popisky
- dvě odlišné výzvy k akci
- vyjádření zákazníků
- loga certifikátů
- patička s obvyklými odkazy
- …
A nyní potřebujeme tyto informace poskládat na stránce, jak to jde nejlépe.
Pravidla hry
Spousta věcí nás však bude omezovat v kreativitě:
- Stránka musí co nejlépe plnit svůj marketingový cíl – konvertovat zákazníky.
- Stránka musí fungovat jak na velkém monitoru, tak i na chytrých telefonech v nejrůznějších rozlišeních.
- Lidé jsou zvyklí na určité návrhové vzory, například logo by mělo být vždy vlevo nahoře a musí fungovat jako odkaz na úvodní stránku.
- Grafik požaduje, aby stránka byla pojata trochu netradičně, aby si ji šlo sanadno zapamatovat a odlišit ji od konkurence.
Jak vidíte, navrhnout správně layout stránky není nic jednoduchého.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.
Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 027 marketérům, kteří z nich již těží.