Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Úvodní stránka (homepage)

Úvodní stránka (někdy také homepage), která se zobrazí při zadání domény, má výsadní postavení v hierarchii webu – stojí úplně nahoře. To má historické důvody z doby, kdy ještě neexistovaly vyhledávače ani sociální sítě. Většina lidí tedy přicházela na úvodní stránku (například z různých katalogů) a teprve odtud pak procházeli do hloubky webu.

Dnes už úvodní stránka dávno neslouží jako hlavní vstupní stránka na web, přesto má stále velký význam. Tento význam je podtržený návrhovým vzorem, na který jsou lidé zvyklí, tj. že logo odkazuje právě na homepage. Hierarchii webu můžete vidět také v drobečkové navigaci, úvodní stránka leží vždy na začátku drobečků.

Úkoly úvodní stránky

Hlavním úkolem úvodní stránky je sloužit jako rozcestník. Musí umět návštěvníka nalákat hlouběji do struktury webu. Je to podobné, jako úvodní stránka novin. Měla by návštěvníkovi naznačit, co může na daném webu nalézt, a upozornit ho na nejdůležitější části webu.

Úvodní stránku můžeme také využít k modulování navigačních cest. Umístíme-li sem výrazné self-promo bannery, umožní nám to zvyšovat návštěvnost vybraných stránek a návštěvníky k nim cíleně směrovat. Zejména pokud jde o bannery nad ohybem. Protože takových bannerů je na větších webech obvykle potřeba hodně a místa je málo, řeší se často pomocí karuselů – ty však většinou nefungují.

Homepage by také měla návštěvníkovi stručně představit majitele prezentace a zároveň vysvětlit i její účel – zvyšuje se tím použitelnost webu. Není třeba to přehánět, jeden až dva odstavce, spolu s odkazem na stránku „O nás“, docela postačí.

Homepage také musí být aktuální. Dle zaměření webu se sem obvykle umisťují nejrůznější přehledy novinek a článků na blogu, aktuality komentující dění ve společnosti či několik odkazů na nejnovější tiskové zprávy. Byť dnes už se podobný obsah přesunul i na firemní profily na sociálních sítích, má to pořád význam. Ukazuje to, že se ve firmě něco děje, že žije.

Úvodní stránka z pohledu SEO

Úvodní stránka je důležitá i z pohledu optimalizace pro vyhledávače, protože má ze všech stránek největší schopnost umisťovat se na prvních místech ve výsledcích vyhledávání. To proto, že na ni většinou vede nejvíc odkazů – těch interních i těch zpětných. Hodí se tedy pro optimalizaci na obecnější, hodně konkurenční klíčová slova, na která by se už podstránky nechytaly.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 870 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.