E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
SERP na Google
Časem sem napíšu víc, z čeho se skládají výsledky vyhledávání na Google, jak lze ovlivnit jejich jednotlivé části a jaký to může našemu webu přinést efekt. Pokud vás to zajímá, můžete si zatím projít tyto užitečné odkazy (v angličtině):
- https://www.link-assistant.com/news/rich-snippet-serp-guide.html
- https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/search-gallery
- https://backlinko.com/google-ctr-stats
Zajímavé mi připadá, že Google si výsledky vyhledávání velmi dobře chrání proti scrapování, tj. proti automatickému stahování. Nelze tedy postavit nástroj, který by si je na jednotlivé fráze stahoval, parsoval výsledky a tak sledoval například umístění konkrétního webu na daná klíčová slova. Nástroje, které toto umí, to dělají jinak (kupují si data o návštěvnosti z daného vyhledávače).
SERP na Seznamu
Ještě jeden odkaz v češtině pro případ, že by vás zajímalo, jak vypadají výsledky vyhledávání na Seznamu:
Více o SERP na tomto webu
Prostudovat můžete i texty věnované některým prvkům, které vyhledávače ve výsledcích vyhledávání používají:
- AI Overviews
- Vybrané úrvyvky (featured snippets)
- Strukturované úryvky (rich snippets)
- Knowledge Graph
- Sitelinky
- Rozšíření inzerátů
Další užitečné zdroje
- Studie SparkToro o tom, jak se výsledcích vyhledávání chováme.