Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Vybrané úryvky (featured snippets)

Vybrané úryvky, neboli reach snippets, je zvláštní způsob zobrazení odkazu ve výsledcích vyhledávání (SERP), který používá vyhledávač Google, pokud se domnívá, že daný odkaz je obzláště relevantní odpovědí na dotaz hledajícího.

Klasické rozšířené úryvky

Rozšířený útržek se zobrazuje na prvním místě výsledků vyhledávání, od ostatních výsledků je oddělen šedou čárou a poměrně širokou mezerou. Ke zobrazení popisku je použito větší písmo než u ostatních výsledků a popisek či úryvek ze stránky je delší. Google také v popisku vytuční vyhledávaná slova, stejně jako to dělá u běžných výsledků, PPC inzerátů apod.

Featured snippet bez obrázku
Srovnání rozšířeného úryvku u odkazu z tohoto webu s běžným úryvkem z české Wikipedie. Screenshot pochází z února 2021.

Zajímavé mi připadá, že ve vyhledávacím dotazu vůbec nebylo použito slovo „web“, Google ho však ve featured snippetu stejně vytučnil.

V některých rozšířených úryvcích Google zobrazuje také obrázek. To je něco, co rozhodně chcete, protože tím dramaticky stopá míra prokliku, obrázek si získává spoustu pozornosti. Obrázek si Google vezme buď ze stránky, nebo jako v tomto případě ze strukturovaných dat. A to přesto, že se jiný obrázek nachází přímo ve zdrojových datech stránky.

Featured snippet s obrázkem
Ukázka rozšířeného úryvku jiné stránky, u které Google zobrazí i obrázek.

Kliknutím na obrázek se uživatel dostane na vyhledávání obrázků a nikoliv na příslušnou stránku webu, jak byste nejspíš očekávali. To proto, že ve featured snippetu se nemusí vůbec zobrazit obrázek spojený s danou stránkou, Google zde prostě zobrazuje nejlepší obrázek ze svého vyhledávání. A tak se někdy stává, že se u vašeho báječného a vymazleného textu použije nesmyslný obrázek z jiného webu, který výsledek totálně shodí.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.