Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Strukturovaná data

Strukturovaná data jsou další doplňující informace, které lze přidat ke článku, události, receptu a dalším typům stránek. Google pak tato data může zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Takovému zobrazení se říká Rich snippet.

Strukturovaná data a SEO

Strukturovaná data nejsou signálem, podle kterého by vyhledávače řadily výsledky vyhledávání (podle některých zdrojů signálem jsou, ale jen velice slabým). Přesto představují velkou konkurenční výhodu, neboť rich snippety mívají proti běžným výsledkům významně vyšší míru prokliku.

Jak přidat strukturovaná data

Existuje několik způsobů, jak data přidávat. Aktuálně je nejvíce doporučovaný tzv. JSON-LD, kousek JavaScriptu umístěný v dané stránce. Dříve se také hodně používala tzv. mikrodata, specifické značky v HTML obsahu stránky.

Nástroje

  • Tester rozšířených výsledků – zkopírujete sem adresu svého webu a zjistíte, jaká strukturovaná data stránka obsahuje. Jde o volně dostupný nástroj, takže to můžete ověřit třeba i pro weby konkurentů.
Pokud vám článek pomohl, pomozte mi na oplátku vy a nechte mi recenzi.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.