Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Strukturovaná data

Strukturovaná data jsou další doplňující informace, které lze přidat ke článku, události, receptu a dalším typům stránek. Google pak tato data může zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Takovému zobrazení se říká Rich snippet.

Strukturovaná data a SEO

Strukturovaná data nejsou signálem, podle kterého by vyhledávače řadily výsledky vyhledávání (podle některých zdrojů signálem jsou, ale jen velice slabým). Přesto představují velkou konkurenční výhodu, neboť rich snippety mívají proti běžným výsledkům významně vyšší míru prokliku.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Jak přidat strukturovaná data

Existuje několik způsobů, jak data přidávat. Aktuálně je nejvíce doporučovaný tzv. JSON-LD, kousek JavaScriptu umístěný v dané stránce. Dříve se také hodně používala tzv. mikrodata, specifické značky v HTML obsahu stránky.

Nástroje

  • Tester rozšířených výsledků – zkopírujete sem adresu svého webu a zjistíte, jaká strukturovaná data stránka obsahuje. Jde o volně dostupný nástroj, takže to můžete ověřit třeba i pro weby konkurentů.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.