Google a rich snippets
S těmito rozšířeními běžných výsledků přišel jako první vyhledávač Google. Říká se jim Rich snippets. A jako marketéři či majitelé webu o ně u svého webu rozhodně stojíme, neboť náš odkaz ve výsledcích hledání zvýrazňují a zvyšují mu tak míru prokliku. A užitečné bývají i pro uživatele vyhledávače, neboť ti tak získávají větší přehled ještě dříve, než si odkazovanou stránku rozkliknou.
A právě mikrodata byla prvním způsobem předávání těchto doplňujících informací, který se významněji mezi tvůrci webů rozšířil.
Mikrodata a WordPress
Pro redakční systém WordPress existují desítky pluginů, které umožňují mikrodata na web vložit. Jejich stručný přehled najdete přímo na stránkách WordPress.org.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Strukturovaná data
Dnes už se však mikrodata tolik nepoužívají, postupně je nahrazuje Googlem doporučovaný formát JSON-LD, který si můžete představit jako malý kousek JavaScriptu umístěný na dané stránce. Mikrodata mají totiž proti JSON-LD značnou nevýhodu – vývojář, který je nezná, je snadno při úpravách šablon odmaže. A nic ho neupozorní na to, že něco pokazil.
Souhrně se všem těmto způsobům předávání doplňkových informací, ještě společně s prehistorickým formátem RDFa, říká strukturovaná data.
Příklad označení mikrodaty
Takto vypadá film označený mikrodaty:
<div itemscope itemtype="https://schema.org/Movie">
<meta itemprop="name" content="Footloose">
<div itemprop="potentialAction" itemscope itemtype="https://schema.org/WatchAction">
<a itemprop="target" href="http://example.com/player?id=123">Watch <cite>Footloose</cite></a>
</div>
</div>
Vidíte, že je to poměrně hodně psaní. A že kód je celkem nesrozumitelný a tedy náchylný na chyby.
Jak ověřit nasazení mikrodat
Jednoduše. Google pro to vytvořil speciální nástroj, Test rozšířených výsledků.