Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Weblog

Pojem weblog vznikl spojením anglických slov weblog a znamená tedy něco jako internetový deníček. Někdy se slovo weblog také zkracuje na pouhé blog.

Weblogy jsou specializované webové aplikace, které slouží k pravidelné publikaci krátkých příspěvků (tzv. spotů). Tyto příspěvky jsou obvykle řazeny chronologicky a zároveň je jimi možné listovat podle kategorií. Každý příspěvek má svůj unikátní odkaz (tzv. permalink). Nové spoty jsou často šířeny i pomocí RSS kanálu. Díky dobrému propojení odkazy jsou weblogy oblíbené i u vyhledávačů.

Vytváření komunity

K jednotlivým spotům je obvykle možné přidávat komentáře a tak se kolem mnohých weblogů rychle tvoří různě velké komunity. Zároveň na sebe weblogy často vzájemně odkazují, čímž čtenáři weblogů i jejich autoři – bloggeři – tvoří jakési relativně uzavřené společenství, obvykle nazývané blogosféra.

Blog může vydávat jedna osoba, ale i celá skupina autorů. Existuje tzv. guest blogging, kdy autor vydá příspěvek na blogu jiného autora a tím si získá pozornost jeho příznivců. Tento postup se v komerčním segmentu osvědčuje i jako linkbuildingová aktivita.

Firemní weblogy

Protože je weblog jednoduchým a přitom účinným nástrojem, velmi rychle se ujal i v komerční oblasti. Existuje celá řada úspěšných firemních weblogů. Blogy vydávají freelanceři, kteří s jejich pomocí prokažují svou odbornost. Postupně se objevují i blogy novinářské. Také v politickém marketingu má dnes weblog své nezastupitelné místo.

Weblog je idální platformou pro publikaci textů vytvářených v rámci obsahového marketingu. Pokud takové texty následně propagujete na sociálních sítích či pomocí firemního newsletteru, může jít o velice silnou marketingovou zbraň. Aby to však fungovalo, je potřeba správně pochopit potřeby cílové skupiny a vytvářet obsah, který pro ni bude užitečný. Weblog rozhodně není místo pro firemní tiskové zprávy.

Pokud vám článek pomohl, pomozte mi na oplátku vy a nechte mi recenzi.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.