Tato stránka slouží jako kategorie. Přeskočit na seznam zařazených textů.
Obsahový marketing (neboli content marketing) je osvědčená dlouhodobá internet marketingová strategie spočívající ve vytváření a publikování obsahu užitečného pro návštěvníky webu i stávající zákazníky firmy. Obsahem zde není míněn pouze text, ale také obrázky, infografiky, různé užitečné nástroje, kalkulačky a aplikace.
Obsah
Stručně o výhodách obsahového marketingu
Pravidelné publikování prospěšného obsahu a otevřené sdílení dalších informací:
- firmu zviditelňuje mezi konkurencí
- posiluje značku společnosti
- buduje u potenciálních zákazníků důvěru
- poskytuje firmě obsah, který může využít i v dalších marketingových kanálech
Součásti content marketingu
Strategická část
Výstupem této fáze by měl být publikační plán:
- Identifikace vhodného obsahu – na základě analýzy klíčových slov a také díky výborné znalosti potřeb návštěvníků.
- Analýza konkurecne – v jakém prostředí se budeme pohybovat? Jak je na tom s tvorbou obsahu konkurence? Kolik z plánovaných informací už je veřejně dostupných (třeba na Wikipedii)? A v jaké kvalitě?
- Stanovení priorit tvorby nového obsahu – který obsah má největší potenciál přinést peníze, kde leží ono příslovečné nízko visící ovoce.
- Určení struktury obsahu a jeho umístění na webu – která témata pokryjeme články na blogu, která slovníčkem pojmů a která třeba častými dotazy.
- Určení cílů obsahu – pro každý text přemýšlíme nad jeho cílením, na jakou fází STDC frameworku míří.
- Měření cílů – jak budeme dosažení cílů měřit, například efektivita obsahu pro různé fáze se měří různými metrikami.
Exekutiva
- Příprava podkladů – například bude se někdo z firmy pravidelně setkávat s copywriterem a povídat mu o firmě, existují nějaké tištěné podklady či další zdroje?
- Tvorba a publikace obsahu – kdo ho napíše, kdo udělá korekturu, kdo ho umístí na web, kdo to celé odřídí?
- Propagace obsahu na různých marketingových kanálech (firemní web či blog, profily na sociálních sítích, newsletter, placená reklama...).
- Časový rámec - s jakým předstiheme budeme vytvářet obsah, jak si ho budou lidé předávat tak, aby každý týden něco vyšlo, aby se témata vzájemně doplňovala a nekolidovala.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.
Odkazy v kategorii Obsahový (content) marketing
Do kategorie Obsahový (content) marketing je nyní zařazeno 13 textů:
- Analýza klíčových slov – pojem v encyklopedii
- Content gap analýza – pojem v encyklopedii Obsáhlé
- Content hub (topic cluster) – pojem v encyklopedii
- E-mail marketing – pojem v encyklopedii Mega článek
- FAQ – časté dotazy – pojem v encyklopedii
- Kanibalizace klíčových slov – pojem v encyklopedii Obsáhlé
- Linkbuilding – pojem v encyklopedii Mega článek
- Obsahová strategie – pojem v encyklopedii
- Publikační plán – pojem v encyklopedii
- SEO copywriting – pojem v encyklopedii Obsáhlé
- STDC framework – pojem v encyklopedii Mega článek
- Testimonial – pojem v encyklopedii Mega článek
- Weblog – pojem v encyklopedii