Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Obsahový (content) marketing

Obsahový marketing (neboli content marketing) je osvědčená dlouhodobá internet marketingová strategie spočívající ve vytváření a publikování obsahu užitečného pro návštěvníky webu i stávající zákazníky firmy. Obsahem zde není míněn pouze text, ale také obrázky, infografiky, různé užitečné nástroje, kalkulačky a aplikace.

Stručně o výhodách obsahového marketingu

Pravdilené publikování prospěšného obsahu a otevřené sdílení dalších informací:

  • firmu zviditelňuje mezi konkurencí
  • posiluje značku společnosti
  • buduje u potenciálních zákazníků důvěru
  • poskytuje firmě obsah, který může využít i dalšími marketingovými kanály

Součásti content marketingu

Strategická část

 Výstupem této fáze by měl být publikační plán:

  • Identifikace vhodného obsahu – na základě analýzy klíčových slov a také díky výborné znalosti potřeb návštěvníků.
  • Analýza konkurecne – v jakém prostředí se budeme pohybovat? Jak je na tom s tvorbou obsahu konkurence? Kolik z plánovaných informací už je veřejně dostupných (třeba na Wikipedii)? A v jaké kvalitě?
  • Stanovení priorit tvorby nového obsahu – který obsah má největší potenciál přinést peníze, kde leží ono příslovečné nízko visící ovoce.
  • Určení struktury obsahu a jeho umístění na webu – která témata pokryjeme články na blogu, která slovníčkem pojmů a která třeba častými dotazy.
  • Určení cílů obsahu – pro každý text přemýšlíme nad jeho cílením, na jakou fází STDC frameworku míří.
  • Měření cílů – jak budeme dosažení cílů měřit, například efektivita obsahu pro různé fáze se měří různými metrikami.

Exekutiva

  • Příprava podkladů – například bude se někdo z firmy pravidelně setkávat s copywriterem a povídat mu o firmě, existují nějaké tištěné podklady či další zdroje?
  • Tvorba a publikace obsahu – kdo ho napíše, kdo udělá korekturu, kdo ho umístí na web, kdo to celé odřídí?
  • Propagace obsahu na různých marketingových kanálech (firemní web či blog, profily na sociálních sítích, newsletter, placená reklama...).
  • Časový rámec - s jakým předstiheme budeme vytvářet obsah, jak si ho budou lidé předávat tak, aby každý týden něco vyšlo, aby se témata vzájemně doplňovala a nekolidovala.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.