Jako obsahová strategie se označuje dokument, který pomáhá pochopit možnosti obsahového marketingu v rámci aktivit společnosti a také vytváření a propagování obsahu správně řídit. Obsahová stategie bývá součásti obecné marketingové strategie.
Obsahová strategie obvykle řeší:
- jak může firma obsah využít a jaké typy obsahu potřebuje
- co chcete potenciálním zákazníkům sdělit a co by oni rádi slyšeli (v závislosti na jejich cílové skupině, fázi nákupního cyklu apod.)
- jaká témata bude chtít firma postupně pokrýt a která z nich mají prioritu
- jak bude obsah strukturován a kde přesně bude na webu umístěn
- které fráze a témata pokryjete produkty, které kategoriemi a podkategoriemi, které články či pojmy ve slovníčku a které necháte na méně efektivní štítky
- kdo bude obsah vytvářet jaké k tomu potřebuje podklady
- jak se hotový obsah k uživatelům dostane – jak ho bude firma propagovat, přes jaké reklamní kanály
- jak bude firma měřit, že jí obsahový marketing funguje (KPI)
Konkrétním výstupem, který z obsahové strategie vychází, je publikační plán.