Jak vznikly FAQ
Potřeba stránky věnované častým dotazům původně vznikla na diskuzních fórech. Nováčci zde opakovaně pokládali tytéž nejzákladnější otázky a stále tím obtěžovali ostatní uživatele. Proto správce diskuze obvykle sepsal seznam základních otázek s podrobnými odpověďmi a odkaz na ni připnul na začátek diskuzního vlákna.
Ptát se na otázku zodpovězenou ve FAQ se od té doby považuje za hulvátství nebo přinejmenším za neslušnost.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Výhody použití častých dotazů
-
Časté dotazy odlehčují podpoře
Je to logické, najdou-li uživatelé služby odpověď na svůj dotaz na webu, nemusí s ním telefonovat na linku podpory nebo základat ticket. Navíc dostanou odpověď okamžitě.
-
FAQ zvyšuje důvěryhodnost
Časté dotazy mohou být velmi mocné v přesvědčování návštěvníka. Váhá-li nad výhodami služby či produktu, nebo pokud má třeba pochybnosti o kvalitách řešení, můžeme mu tyto pochybnosti snadno vyvrátit. Zároveň mu tím ukazujeme, že mu rozumíme a chápeme jeho obavy.
-
Pomáhají ve vyhledávačích
Časté dotazy mohou být užitečné i z hlediska optimalizace pro vyhledávače, neboť umožňují nenásilnou formou vytvořit vysokou koncentraci klíčových slov.
Hodí se také, když potřebujete na web dostat hovorová pojmenování, nepřesné termíny, nářečí apod., které se vám objevují v analýze klíčových slov, protože je lidé vyhledávají, ale které by v ostatních textech působily neprofesionálně.