Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Webová analytika

Webová analytika se zabývá měřením a vyhodnocováním návštěvnosti webů a internetových aplikací. Cílem je obvykle lépe porozumět chování návštěvníků na webu a optimalizovat web tak, aby lépe plnil své marketingové cíle.

Sbírání dat

Webová analytika může být postavena na dvou různých způsobech sbírání dat:

  • Buď se se na stránce při návštěvě spustí měřící JavaScript, který předá data do měřícího systému.
  • Nebo server automaticky vytváří tzv. access log, jehož analýzou ve speciálním progamu pak získáme potřebná data.

Oba dva způsoby mají své výhody a nevýhody. Měření pomocí javascriptu umožňuje zjistit více informací o uživatelích, access logy zase obsahují i návštěvy uživatelů s vypnutým javascriptem, zejména návštěvy crawlerů.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 004 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.