Webová analytika se zabývá měřením a vyhodnocováním návštěvnosti webů a internetových aplikací. Cílem je obvykle lépe porozumět chování návštěvníků na webu a optimalizovat web tak, aby lépe plnil své marketingové cíle.
Sbírání dat
Webová analytika může být postavena na dvou různých způsobech sbírání dat:
- Buď se se na stránce při návštěvě spustí měřící JavaScript, který předá data do měřícího systému.
- Nebo server automaticky vytváří tzv. access log, jehož analýzou ve speciálním progamu pak získáme potřebná data.
Oba dva způsoby mají své výhody a nevýhody. Měření pomocí javascriptu umožňuje zjistit více informací o uživatelích, access logy zase obsahují i návštěvy uživatelů s vypnutým javascriptem, zejména návštěvy crawlerů.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.
Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 027 marketérům, kteří z nich již těží.