Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Logo

Logo (zastarale také grafická značka) je grafické ztvárnění obchodní značky, které ji pomáhá vizuálně se odlišit od jiných značek. Kvalitní logo usnadňuje zapamatování značky a její další identifikaci spotřebitelem. To pomáhá v budování vztahu ke značce (brand building).

Loga podle typů

  • Logem může být pouhý graficky zpodobněný text (obvykle název značky), pak mluvíme o tzv. logotypu. Takové logo například používá Google, Sony či FedEx.
  • Logem také může být samotný grafický symbol, neboli piktogram, bez textového popisku. Určitě si vybavíte modrého ptáčka Twitteru, žluté hrby McDonalds či nakousnuté jablíčko Apple.
  • Většina značek pak používá loga kombinovaná, kde najdete jak piktogram, tak logotyp. Taková loga se snáze odliší od podobných log konkurence.

Názvosloví firemní identity

Laikům se dost plete a komplikuje to vzájemné diskuze, proto si dovolím stručné opakování:

Logo společně s dalšími grafickými a typografickými prvky (např. firemní barvy, fonty...) tvoří tzv. corporate design. Patří sem také návrhy vizitek, hlavičkových papírů, obálek, patiček mailů a dalších prvků, které firmu odlišují od jiných firem. A to celé je pak součástí firemní identity, kam patří i benefit značky, její styl komunikace atd.

Jak logo a další grafické součásti firemní identity používat, to standardizuje tzv. grafický manuál. Aplikaci firemních grafických prvků na různé materiály se říká branding („obrandovat“ inzerát = ztvárnit ho ve firemním stylu, doplnit logo apod.).

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.