Corporate design (nebo také jednotný vizuální styl) je tím, co většina lidí nesprávně označuje jako corporate identity. Zabývá se vizuální prezentací firmy navenek. Tak, aby byla tato prezentace s danou značkou snadno identifikovatelná a jednoduše zapamatovatelná.
Nejčastější prvky corporate designu
Na jednotním vizuálním stylu značky se nejvíce podílí tyto prvky:
- název organizace či značky
- loga a logotypy
- barevná schémata
- písma a fonty
- slogany a motta
- layout jednotlivých dokumentů
- firemní fotografie
- další grafické prvky
Jaké materiály corporate design řeší
- merkantilní tiskoviny (vizitky, hlavičkové papíry, obálky)
- firemní dokumenty (šablony zpráv, smlouvy)
- reklama (katalogy, letáky, inzeráty)
- mantinely pro hlavní firemní web a další firemní microsite
- elektronické dokumenty (šablony pro e-mail či projektor)
Grafický manuál
Hlavním nástrojem, který ve firmě standardizuje jednotný firemní styl, je tzv. grafický manuál (někdy též corporate design manuál). Tento dokument přesně popisující jednotlivé součásti firemního designu a definuje způsoby, jak s nimi lze nakládat (např. varianty loga, přípustné vzory vizitek atd.).
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.