Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Core Web Vitals

Core Web Vitals jsou velmi důležité metriky pro hodnocení webů, které internetový vyhledávač Google představil 20. dubna 2020. Používá je především k hodnocení rychlosti webu, ale také plynulosti načítání stránek. Jesliže je pro vás optimalizace pro vyhledávače důležitým zdrojem návštěvnosti, nebo pokud vás zajímá UX vašeho webu, Core Web Vitals byste se měli zabývat.

Hlavní metriky Core Web Vitals

Hlavní metriky Core Web Vitals jsou:

  • Largest Contentful Paint (LCP) – vyjadřuje, za jak dlouho se ve viewportu uživatele načte největší blok. To obvykle bývá textový obsah nebo obrázek.
  • Interaction to Next Paint (INP) – metrika nahrazuje původně používanou metriku First Input Delay (FID). Stejně jako ona vyjadřuje, jak rychle web zareaguje na akci uživatele, například na kliknutí na odkaz či na rozbalení nějakého formulářového prvku. Ale měří to pro všechny interakce dané stránky.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – vyjadřuje, jak je stránka vizuálně stabilní, neboli jak moc se uživatelům mění pod rukama. Například jestli po nějaké chvíli obsah neodskočí, například po donačtení většího obrázku.

Související odkazy

  • Web Vitals patterns – vzory prvků často používaných na webech, jako jsou karusely, bannery, videa, nekonečné rolování či placeholdery optimalizované z hlediska Core Web Vitals (v angličtině).

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.