Core Web Vitals jsou velmi důležité metriky pro hodnocení webů, které internetový vyhledávač Google představil 20. dubna 2020. Používá je především k hodnocení rychlosti webu, ale také plynulosti načítání stránek. Jesliže je pro vás optimalizace pro vyhledávače důležitým zdrojem návštěvnosti, nebo pokud vás zajímá UX vašeho webu, Core Web Vitals byste se měli zabývat.
Hlavní metriky Core Web Vitals
Hlavní tři metriky Core Web Vitals jsou:
- Largest Contentful Paint (LCP) – vyjadřuje, za jak dlouho se ve viewportu uživatele načte největší blok. To obvykle bývá textový obsah nebo obrázek.
- First Input Delay (FID) – vyjadřuje, jak rychle web zareaguje na akci uživatele, například na kliknutí na odkaz či na rozbalení nějakého formulářového prvku.
- Cumulative Layout Shift (CLS) – vyjadřuje, jak je stránka vizuálně stabilní, neboli jak moc se uživatelům mění pod rukama.
Související odkazy
- Web Vitals patterns – vzory prvků často používaných na webech, jako jsou karusely, bannery, videa, nekonečné rolování či placeholdery optimalizované z hlediska Core Web Vitals (v angličtině).
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.
Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 027 marketérům, kteří z nich již těží.