Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Cumulative Layout Shift (CLS)

Cumulative Layout Shift, či v překladu kumulativní změna rozvržení, je významná metrika webového vyhledávače Google, kterou měří posun prvků na stránce během jejich načítání. Zjednodušeně řečeno, Cumulative Layout Shift vyjadřuje, jak moc se stránka mění uživatelům pod rukama, neboli jak moc je vizuálně stabilní.

Google představil CLS na jaře 2020 jako součást tzv. Core Web Vitals, speciálních metrik orientovaných na uživatelskou zkušenost, které započítává mezi hodnotící signály při řazení výsledků vyhledávání.

Proč vznikl Cumulative Layout Shift

Cumulative Layout Shift měří nepříjemný nešvar, kterým trpí spousta webů, zejména při používání na mobilních telefonech. Stránka se částečně načte, takže uživatel už vidí vykreslené některé prvky. Ve chvíli, kdy se ale pokusí na některý z prvků kliknout, stránka poskočí, protože se na jejím začátku načte nějaký další velký prvek, typicky self-promo banner, karusel, video apod. A pokud se na místě, kam uživatel kliknul, nachází aktivní prvek s odkazem, uživatel se dostane na zcela jinou stránku, než chtěl.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.