Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Interaction to Next Paint (INP)

Interaction to Next Paint je nová metrika z kategorie Core Web Vitals, která v březnu 2024 nahradila původně používanou metriku First Input Delay. Metrika je tedy velmi důležitá, protože naměřené hodnoty ovlivňují hodnocení webu ze strany Google a tedy například i pozice ve vyhledávači Google.

Stejně jako FID, také Interaction to Next Paint měří rychlost odezvy stránky (je to vlastě čas od samotné interakce uživatele se stránkou do provedení dané změny). Na rozdíl od FID však INP měří všechny interakce na stránce, nejen tu první. Tedy všechny interakce s komponentami stránky, které uživatele neodvedou na jinou URL adresu. Například různé karusely, filtry, tlačítka, přidání produktu do košíku a další.

Google zavedením této metriky tlačí na provozovatele webů, aby optimalizovali nejen rychlost načítání stránky, ale také rychlost odezvy již načtené stránky. Aby se zkrátka zlepšilo celkové UX (user experience) daného webu. Weby, které rychle reagují na požadavky uživatelů, bude Google ve výsledcích vyhledávání doporučovat přednostně.

K získání dobrého skóre INP je potřeba především mít dobře optimalizovaný JavaScript. A také se vyhnout načítání dat pomocí technologií AJAX či Fetch apod.

Zdroje informací

  • Web.dev – nápověda k metrice Interaction to Next Paint na oficiálním webu Google.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 210 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.