Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Deep link ratio (DLR)

Jde o metriku z oblasti linkbuildinguobsahového marketingu. Deep link je anglické označení pro odkaz vedoucí na podstránku webu (tj. jinam než na úvodní stránku). Deep link ratio, neboli „míra zanoření odkazů“ označuje poměr zpětných odkazů vedoucích do hloubi webu ku všem odkazům vedoucích na daný web.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Vzoreček

Deep link ratio se tedy spočítá podle následujícího vzorečku:

Deep link ratio (%) = počet odkazů, které nevedou na úvodní stránku / počet všech odkazů * 100

Zdůrazňuji, že počítáme se zpětnými odkazy, tj. je třeba si odfiltrovat odkazy vnitřní (mezi stránkami našeho webu).

Obvyklé hodnoty DLR

Deep link ratio většiny webů se pohybuje v rozmezí 30–60 %. Čím vyšší hodnota, tím lépe.

Záleží však také na typu webu. Vysokou hodnotu mívají například zpravodajské weby, u kterých lidé často odkazují na konkrétní články. Nízkou hodnotu naopak mívají microsite či weby silných značek se slabým produktem.

Hodnotu deep link ratio ovlivňuje také technické řešení. Spousta firem například používá weblog umístěný na subdoméně. Prostě si jednoduše nainstalovali WordPress na adresu https://blog.example.cz a nemuseli nijak zasahovat do e-shopu či blog složitěji integrovat do firemního redakčního systému. Takové řešení má ale pochopitelně deep link ratio nízké, protože odkazy na články směřují na subdoménu a pro hlavní doménu se tedy nepočítají.

Hodnota deep link ratio ukazuje, jak daný web dělá dobře obsahový marketing a zda svůj obsah dokáže účinně propagovat. Předpokládá se také, že vyhledávače používají deep link ratio domény jako jeden z mnoha off-page signálů pro výpočet umístění stránky ve výsledcích vyhledávání. Jistě to samozřejmě žádný SEO specialista neví, nikdo nezná přesné algoritmy vyhledávačů. Minimálně zde však byla prokázána korelace – weby s vyšší hodnotou deep link ration se prokazatelně lépe umisťují ve vyhledávání.

Příklad: napíšete úžasný článek a lidé na něj odkazují. To je obvyklý způsob, jak vznikají odkazy do hloubky webu. Na úvodní stránku webu samozřejmě odkazujeme také, třeba zmiňujeme-li danou značku. Ale takový odkaz už není tak hodnotný, mimo jiné i proto, že odkaz není vztažený ke konkrétními obsahovému kontextu nebo proto, že spousta podobných odkazů vzniká uměle.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.