Důsledky nulových prokliků
Existence zero-click searches je pochopitelně značně nepříjemná pro marketéry, protože když uživatel zůstane na Googlu, nelze ho nijak vytěžit, nelze mu nic prodat, nemůžeme mu zobrazit reklamu a vyinkasovat za ni provizi…
Tento trend postupně zabíjí celé weby, zejména ty, které se na podobné dotazy zaměřovaly a návštěvníky získávaly pomocí organického vyhledávání. Typicky třeba weby o počasí. Ale protože trend nulových hledání postupně roste, problém se začíná týkat praktivky všech webových stránek.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Jak jsou zero-click searches časté?
Nulové prokliky v roce 2019
Kdyby se zero-click searches týkaly jen pár procent hledání, ještě by to tolik nevadilo. Podle statistik společnosti SparkToro z června 2019 však již více než polovina hledání spadá do kategorie nulových prokliků. Přesně to bylo 50,33 %.
Kromě evoluce vyhledávačů na tom mají velký podíl i hledání z mobilních telefonů, které často používáme v situacích, kdy si nechceme číst složitější texty. Zde dělají vyhledávání bez prokliku až 62 % hledání (proti zhruba 33 % na desktopech). Navíc tento trend stále posiluje.
Zajímavé mi na těchto datech také připadá, že zero-click hledání na telefonech nijak neohrožují placené prokliky, jejich křivka jasně stoupá. Předpokládám, že je to tím, že Google přílsušné widgety nepouští pro vyhledávání s potenciálem inkasování za placenou reklamu.
Nulové prokliky v roce 2020
Podle novějších statistik společnosti SparkToro z března 2021 už zero-click searches tvoří 65 % všech hledání na Google. V což počítají hledání na desktopech i mobilních telefonech a naopak tam vůbec nepočítají vyhledávání hlasem. Statistika však vychází z odlišných dat a nelze ji tedy naplno srovnávat s předchozím rokem.