Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Marketing Miner

Marketing Miner je užitečný placený nástroj pro automatizované získávání marketingových dat z oblasti optimalizace pro vyhledávače, PPC reklamy, linkbuildingu, public relations a dalších. Zajímavé je, že je to nástroj český, v roce 2015 ho založil známý marketér a SEO specialista Filip Podstavec.

Kde najít Marketing Miner

Nástroj najdete na adrese MarketingMiner.com.

Historie Marketing Mineru

Logo Marketing Miner
Logo Marketing Miner

Filip Podstavec (profil na LinkedIn) je podle mého názoru vzácným případem marketéra, který má zároveň schopnosti přemýšlet byznysově, rozsáhlé zkušenosti z marketingu a k tomu ještě vynikající technický background. Jen v takových rukou mohl vzniknout Marketing Miner, který je vlastně dalším vývojovým krokem tzv. Podstavec Tools, sady jednoduchých API pro práci s marketingovými daty. Tu si Filip naprogramoval pro své potřeby a používal ji ke stahování dat pomocí OpenRefine.

Následně ji zdarma poskytoval i svým přátelům a kolegům, jenže se dále šířila pomocí Word of Mouth, šeptandou. Stoupající zájem o ni pak způsoboval značné přetížení serverů a bylo tedy logické tyto prostředky sjednotit, převést do cloudu, přidat jim lepší uživatelské rozhraní a nabídnout je širší veřejnosti. A pochopitelně také zpoplatnit.

Dnes již Marketing Miner není žádný začínající startup, ale jde o vyspělý a funkční nástroj, navíc se skvělou nápovědou a podporou v češtině. Neustále se vyvíjí a aktuálně jej používají řádově desítky tisíc uživatelů, v ČR i v zahraničí.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Kdy Marketing Miner využijete

Marketing Miner toho umí opravdu hodně, nahradí například i některé funkce crawlerů typu Screaming Frog nebo Xenu. Nebo umí monitoring zmínek. Z mého pohledu jsou ale nejužitečnější funkce podporující tyto činnosti:

  1. Analýza klíčových slov

    Při analýze klíčových slov vám Marketing Miner pomůže navrhnout nová klíčová slova související s vaším oborem, zjistíte snadno jejich hledanost ve vyhledávačích apod.

  2. Analýza konkurence

    Potřebujete zjistit, jakou mají konkurenti organickou návštěvnost z Google či ze Seznamu? Zadáním domény konkurenta můžete také snadno zjistit, na jaká klíčová slova se ve výsledcích vyhledávání objevuje.

  3. Content gap analýza

    Marketing Miner pomůže i s content gap analýzou, tj. s identifikací obsahu, který vaší konkurenci vodí organickou návštěvnost, ale vy ho zatím na webu nemáte.

  4. Kanibalizace klíčových slov

    Kanibalizace klíčových slov je situace, kdy si na jednu klíčovou frázi vzájemně konkuruje více stránek vašeho webu. S Marketing Minerem je však snadno odhalíte.

  5. Kontrola indexace

    Marketing Miner vám pomůže zkontrolovat všechny stránky vašeho webu a zjistit, které z nich Google zatím neindexuje. A také proč.

Kde bere Marketing Miner data

Pokud vím, tahá je ze všech možných nástrojů, jako je Google Ads, po vašem schválení a integraci také z vašich účtů v Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs apod. Též umí data získávat přímo na konkrétních webech (například při kontrole odkazů).

Ta nejzajímavější data, tzv. click-stream data, která se týkají výsledků vyhledávání Google, Marketing Miner však kupuje a následně je dále zpracovává vlastními algoritmy. To je nutné, protože Google již dlouhé roky účinně blokuje parsování výsledků vyhledávání (tj. nelze si napsat robota, který by sledoval výsledky přímo na Google). A zároveň je to extrémně drahé a složité, i v celosvětovém kontextu to umí pouze hrstka nástrojů.

Konkurence Marketing Mineru

K největším konkurentům Marketing Mineru patří podle mého placené nástroje CollabimAhrefs. Každý se však hodí na něco trochu jiného a také se liší cenou. Ahrefs je z nich obecně nejdražší, Collabim nejlevnější – v posuzování ceny však samozřejmě záleží především na funkcích daného nástroje, které chcete a dokážete při svých marketingových aktivitách využít.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 663 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.