Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Duplicitní obsah

Duplicitní obsah je často užívaný pojem z oblasti optimalizace pro vyhledávače. Duplicitní obsah vzniká, pokud se tytéž informace nalézají na více různých URL adresách. Vyhledavače však samozřejmě nechtějí zobrazovat stejné informace vícekrát, proto jednu z adres vyřadí z výsledků vyhledávání. 

Příklady duplicitního obsahu

Duplicitní obsah vzniká mnoha způsoby:

Důsledky duplicitního obsahu

Protože duplicitní obsah není zakázanou SEO technikou, neměla by za něj hrozit penalizace. Výjimečně se však stává, že vyhledávač odstraní všechny stránky mající duplicitní obsah, tedy neponechá ve výsledcích ani jedinou z nich (např. u webů s podobnými popisky různého zboží).

Horším důsledkem je, že nám duplicitní obsah zhoršuje umístění ve výsledích vyhledávání. To proto, že zpětné odkazy, namířené na adresu, kterou vyhledávač vyřadil, ztrácí svůj efekt. Kdybychom duplicitě zamezili, efekt odkazů vedoucích na všechny URL se shodným obsahem by se sčítal a snáze bychom dosáhli lepších pozic. 

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

 

Zprávy posílám cca 8 × ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.



Nezávazná poptávka

  (volitelné)