Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Kanonizace URL (canonical tag)

Kanonizace URL je pojem z oblasti optimalizace pro vyhledávače. Řeší problém duplicitního obsahu (stejného obsahu na více různých adresách) v případě, že nelze použít přesměrování. Například proto, že stránka funguje jako filtr produktů v e-shopu a přesměrování by tedy neumožnilo návštěvníkům filtrem procházet. Zároveň to ale řešit musíme, protože různá nastavení filtru zobrazují velice podobný obsah.

Canonical tag

Kanonizaci nejčastěji zajišťuje tzv. canonical tag, speciální HTML element umístěný v hlavičce stránky, který crawlerovi vyhledávače říká, jakou stránku považujeme za originální stránku. Canonical tag vypadá takto:

<link rel="canonical" href="https://www.example.cz/url">

Kromě canonial tagu je možné kanonizaci zajistit i odesláním speciální HTTP hlavičky, ale pokud vím, nefunguje to pro vyhledávač Seznam.

Pozor na to, že adresa v tagu canonical musí být absolutní. Kdybychom použili relativní URL, vyhledávače budou kanonizaci ignorovat.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 881 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.