Výhody PPC reklamy
K hlavním výhodám PPC reklamy patří:
- Vysoká účinnost – se stejným rozpočtem PPC reklama přivádí více návštěvníků než jiné typy reklamy.
- Vynikající cílení – přivedení návštěvníci si častěji objednávají (říkáme, že mají vyšší konverzní poměr).
- Měřitelnost výsledků – PPC reklama umožňuje přesně spočítat návratnost investic, víte, kdy se vám ještě vyplácí.
- Rychlé spuštění – první návštěvníky můžete získat už za 15 minut.
- Flexibilita – PPC reklama umožňuje okamžitě reagovat na sezónní výkyvy v poptávce, propagovat akční nabídky apod.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Formáty PPC
PPC reklamou lze dnes zasáhnout většinu uživatelů internetu. Nejčastěji jde o krátké textové inzeráty orientované na výkon, které se zobrazují ve vyhledávačích. Na PPC reklamu však narazíte i na Facebooku, používá se při propagaci značky v podobě bannerové reklamy a zobrazuje se na cizích webech formou kontextové reklamy.
Na principu PPC je placený také remarketing, který umožňuje cílit reklamu na uživatele, kteří web naštívili a opustili. Můžete jim nabídnout slevu, další argumenty ke koupi, příslušenství k již zakoupenému produktu apod.
Jak fungují PPC systémy
Základem PPC reklamy je aukční systém, který zohledňuje kvalitu inzerátů a historii kampaně. Pokud napíšeme inzerát tak, že na něj lidé klikají, můžeme nabídnout menší cenu za proklik. Cena dvou inzerátů zobrazených za sebou se proto může lišit i o polovinu. V praxi to znamená, že správně vedená PPC kampaň dokáže za stejné peníze přivést dvojnásobek návštěvníků.
V České republice existují v podstatě jen tři důležité PPC systémy – Google Ads (dříve AdWords), Seznam Sklik a Facebook. Není však třeba využívat všechny tři, záleží na cílech propagace, jejím rozpočtu a cílové skupině.
PPC reklama se často používá zároveň s jinými formami zvyšování viditelnosti webu, zejména s optimalizací pro vyhledávače, kterou vhodně doplňuje. Například u nových webů umožňuje překlenout období, než se web dostane do výsledků vyhledávání. PPC kampaně mohou také pomoci pokrýt klíčová slova, které se pomocí SEO pokrýt nepodařilo.