Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Platba za proklik (PPC)

Zkratka PPC (z anglicého Pay Per Click), neboli platba za kliknutí, označuje osvědčený model za platbu reklamy, který se rozšířil díky internetovým vyhledávačům.

Pro inzerenta je PPC model výhodný, neboť neplatí za umístění reklamy, na kterou by třeba nikdo neklikal (jako v modelu PPT) ani za počty zobrazení, které by třeba nebylo dobře cílené (jako v modelu PPV). Platí pouze za reálně přivedené návštěvníky, kteří kliknutím projevili o reklamu zájem.

Výhody PPC reklamy

K hlavním výhodám PPC reklamy patří:

Formáty PPC

PPC reklamou lze dnes zasáhnout většinu uživatelů internetu. Nejčastěji jde o krátké textové inzeráty orientované na výkon, které se zobrazují ve vyhledávačích. Na PPC reklamu však narazíte i na Facebooku, používá se při propagaci značky v podobě bannerové reklamy a zobrazuje se na cizích webech formou kontextové reklamy.

Na principu PPC je placený také remarketing, který umožňuje cílit reklamu na uživatele, kteří web naštívili a opustili. Můžete jim nabídnout slevu, další argumenty ke koupi, příslušenství k již zakoupenému produktu apod.

Jak fungují PPC systémy

Základem PPC reklamy je aukční systém, který zohledňuje kvalitu inzerátů a historii kampaně. Pokud napíšeme inzerát tak, že na něj lidé klikají, můžeme nabídnout menší cenu za proklik. Cena dvou inzerátů zobrazených za sebou se proto může lišit i o polovinu. V praxi to znamená, že správně vedená PPC kampaň dokáže za stejné peníze přivést dvojnásobek návštěvníků.

V České republice existují v podstatě jen tři důležité PPC systémy – Google AdWords, Seznam Sklik a Facebook. Není však třeba využívat všechny tři, záleží na cílech propagace, jejím rozpočtu a cílové skupině

PPC reklama se často používá zároveň s jinými formami zvyšování viditelnosti webu, zejména s optimalizací pro vyhledávače, kterou vhodně doplňuje. Například u nových webů umožňuje překlenout období, než se web dostane do výsledků vyhledávání. PPC kampaně mohou také pomoci pokrýt klíčová slova, které se pomocí SEO pokrýt nepodařilo.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

 

Zprávy posílám cca 8 × ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.



Nezávazná poptávka

  (volitelné)