Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Crawl budget

Crawl budget je pojem z oblasti optimalizace pro vyhledávače. Udává, kolik pozornosti je crawler vyhledávače ochoten věnovat konkrétnímu webu. Tj. kolik času na něm stráví a kolik stránek si projdeuloží do indexu za určitou časovou periodu (denně, měsíčně).

Každý web má jiný crawl budget

Crawl budget není stejné číslo pro všechny weby. Roste s tím, jak důležitý je daný web z pohledu vyhledávače. Na významné weby bude robot chodit častěji a bude zde ochoten strávit více času. Můžeme ho tedy ovlivnit linkbuildingem. Crawl budget bude také vyšší u webů, na nich vyhledávač zaznamenává časté aktualizace či pravidelné přidávání čerstvého obsahu.

Proč je crawl budget důležitý

Crawl budget se obvykle řeší u velkých webů a e-shopů, které mají vyšší desítky tisíc stránek a více. U nich se může stát, že robot vyčerpá přidělený čas na stránkách nedůležitých, které nemají potenciál přivádět velkou návštěvnost a do indexu se tak nedostanou stránky důležité.

Proto se procházení těch nedůležitých stránek obvykle zakazuje pomocí souboru robots.txt, řeší se přesměrováníkanonizace URL. Odstraňují se neexistující vnitřní odkazy, řetězce přesměrování a řeší se rychlost webu. Crawl budget je velké téma pro technické SEO

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.