Uvítací e-mail (anglicky welcome email) je jednorázová elektronická zpráva, kterou marketéři v rámci e-mail marketingu zasílají uživatelům při registraci do webové aplikace, nebo třeba při přihlášení k odběru newsletteru. Jde o jeden z druhů děkovacích e-mailů.
Jestliže je welcome e-mail správně navržený a mluví-li jazykem cílové skupiny, zvyšuje afinitu ke značce a pravděpodobnost, že uživatel nakoupí či navýší svou útratu.
Osvědčený obsah uvítacího e-mailu
Nic nepokazíte, když zvážíte následující obsah:
- přivítání nového uživatele
- poděkování
- nastavení očekávání (co získá, co se bude dít dále)
- zdůraznění jedinečného prodejního argumentu (USP)
„Vítací e-maily mívají míru otevření 86,03 %.“
GetResponse v článku Email Marketing Benchmarks, 2020
Personalizace
U welcome mailů obvykle znáte iniciály uživatele, minimálně jméno a příjmení. Využijte toho a oslovte uživatele jménem. „Vážený pane Štráfeldo“ na začátku zprávy uživatele naladí úplně jinak než „Dobrý den“.
Tip pro zvýšení doručitelnosti
Zasíláte-li uvítací e-mail člověku, kterému chcete dále posílat e-maily či newslettery, požádejte ho, aby si zasílací adresu přidal ve svém mailovém programu mezi kontakty. To zajistí, že mu vaše pošta nebude padat do složky se spamem.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.