USP je zkratka z anglického Unique Selling Proposition, jedinečný prodejní argument. Termín USP se používá v oblasti copywritingu a označuje se jím přínos vaší nabídky pro klienty. Neboť každý potenciální zákazník si při procházení vašeho webu klade otázku: „Čím se tento produkt liší od těch ostatních, jemu podobných? Proč bych si měl koupit právě tento výrobek?“ USP je vaší odpovědí na podobné otázky.
Nejčastěji na sebe bere USP podobu jedné až dvou vět (základní charakteristikou USP je stručnost), ve které své prodejní argumenty vysvětlíte. USP však není žádnou reklamou či zbytečným marketingovým sloganem – vždy musí mluvit skutečná fakta, která pokud možno rozvedete v dalším textu. USP je tedy jakýmsi stručným shrnutím hodnoty výrobku či služby.
Protože na internetu je oproti jiným médiím obtížnější zaujmout, význam USP zde ještě vzrůstá. Svou roli tu hraje i neohraničenost obvyklými bariérami, veškerá konkurence je vzdálena jen několik kliknutí – umět se odlišit je ještě důležitější. A právě v tom vám musí USP pomáhat.