Reaktivační kampaň slouží v e-mail marketingu k oživení kontaktu, pokud příjemce e-mailů zprávy neotevírá nebo nekliká na žádné obsažené odkazy. Cílem reaktivační kampaně je tedy příjemce zpráv probudit a zlepšit si s ním vztah.
Proč řešíme reaktivační kampaně
Reaktivační kampaň je poslední příležitost oživit kontakt, než příjemce smažeme. Protože v databázi příjemců chceme mít pouze e-mailové adresy lidí, kteří mají o naše newslettery a další obchodní sdělení zájem. Vedou nás k tomu tyto důvody:
-
Doručitelnost
Budeme-li posílat mailing na adresy, které již neexistují, můžeme zasáhnout tzv. spamovou past. A tím se nám zásadně zhorší doručitelnost e-mailů, začnou padat do složky „spam“, nebo je SMTP servery rovnou začnou zahazovat.
-
Cena rozesílky
Rozeslání každého e-mailu něco stojí a pravidelné promazávání databáze nám rozesílky zlevní. Zejména pokud se pohybujeme někde na hraně počtu rozeslaných e-mailů, který daný paušál umožňuje.
-
Statistiky
Neaktivní e-maily nám pochopitelně zhoršují statistiky, jako je open rate či míra prokliku. Protože ty se počítají ze všech rozeslaných e-mailů v dané kampani.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.