Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Přednostní výpis

Přednostní výpis býval důležitým produktem velkých portálůvyhledávačů, které se snažily co nejvíce profitovat na poskytování vyhledávací služby (proto se přednostní výpisy řadí do působnosti SEM, marketingu ve vyhledávačích).

Přednostní výpis je v podstatě placený odkaz, jenž je na zvolené klíčové slovo vypisován před ostatními výsledky vyhledávání. Přednostní výpisy se většinou platily fixně na měsíc (tzv. flate rate), nejde tedy o PPC model platby (některé vyhledávače však u přednostního výpisu umožňovaly i platbu za proklik).

Oproti jiným formám online reklamy (např. PPC kampaním) býval přednostní výpis často značně předražený a bylo třeba si vždy dobře propočítat jeho výhodnost a návratnost investic. Další nevýhodou přednostních výpisů bylo, že jich na každou klíčovou frázi může portál prodat pouze omezené množství (obvykle tři) a proto byly výhodné přednostní výpisy již dlouho předem vyprodány (a zbývaly ty nevýhodné).

I z tohoto důvodu dnes již přednostní výpisy na moderních vyhledávačích nenajdete a využívají je spíš různé katalogy odkazů či lokální portály.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.