Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Marketing ve vyhledávačích (SEM)

Jako marketing ve vyhledávačích nebo také SEM (zkratka z anglického search engine marketing) se označují marketingové aktivity, jejichž cílem je získat návštěvnost z internetových vyhledávačů.

Do výsledků vyhledávání se web může dostat dvěma způsoby – buď ho navštívízaindexuje crawler vyhledávače, nebo si majitel webu zaplatí ve vyhledávači reklamu. Proto se také marketing ve vyhledávačích dělí na dva vzájemně související podobory:

  • Optimalizace pro vyhledávače – zabývá se činnostmi, které umožňují webu vyniknout v tzv. organických výsledcích vyhledávání (někdy také přirozených, tj. výsledcích neplacených).
  • PPC reklama – má na starosti placené inzeráty ve vyhledávačích, které si provozovatel webu může zadat v reklamním systému vyhledávače. U Google je to systém Google Ads, u Seznamu jde o Sklik.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.