Výměna odkazů (anglicky link exchange) je patrně nejznámější technikou linkbuildingu, budování zpětných odkazů. Zdánlivě vše funguje poměrně jednoduše:
- najdeme vhodný web
- umístíme odkaz na něj na našem webu
- požádáme jeho majitele o výměnu odkazů
- odkaz průběžně kontrolujeme
Ve většině případů je však výměna odkazů velice pracná, zejména jde-li o komerčně zaměřenou prezentaci (u nich se udává potřeba 30 minut na získání jednoho odkazu). Především je třeba na webu nabízet obsah, díky kterému na něj budou ostatní rádi odkazovat.
Také hledání vhodného webu pro výměnu odkazů bývá složité. Mělo by jít o web stejného či podobného tématu (ne však konkurenční), web by měl být dostatečně navštěvován a dobře hodnocen vyhledávači, odkaz by měl být součástí kvalitní stránky, na této stránce by nemělo být příliš mnoho dalších odkazů…
Navíc díky stále dokonalejším algoritmům vyhledávačů se efekt výměny odkazů (v některých případech) postupně snižuje, proto bývají zpětné odkazy stále častěji získávány jinými způsoby (publikace článků, nepřímý linkbuilding).
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.