Ačkoliv éra vytáčeného připojení již dávno minula, rychlost načítání stránek stále zůstává důležitou veličinou, která přímo ovlivňuje obchodní efektivitu webu. Kromě jiného pomalé načítání stránky významně snižuje konverzní poměr.
Lidé obvykle při hledání vloží dotaz do vyhledávače a pak postupně otvírají jednotlivé odkazy z výsledků. Pokud se stránka nenačte dostatečně rychle, přejdou k dalšímu odkazu. Opravdu pomalé stránky se navíc vůbec nemusí do vyhledávače dostat, roboti vyhledávačů mají stanoveny limity na načtení jedné stránky.
Podle některých studií si lidský mozek si dělá představu o stránkách během prvních 20–50 milisekund. Tento první dojem pak ovlivňuje další akce návštěvníka, i když ten se později rozumově přesvědčí o opaku. Je zřejmé, jaký úsudek si podvědomí udělá, pokud je stránka v kritickou chvíli zobrazena jen částečně.
Rychlost procházení webem je jedním z významných faktorů uživatelského pohodlí. Pokud musí návštěvník na načtení první stránky dlouho čekat, snižuje se jeho ochota procházet další stránky a z webu rychle odchází. Pomalé načítání stránek tak výrazně snižuje konverzní poměr.
Od března 2008 rychlost načítání cílové stránky přímo ovlivňuje Quality Score, podle kterého se určuje pozice a cena inzerátu v reklamním systému Google AdWords. Nízká rychlost načítání cílové stránky tak zvyšuje cenu za proklik.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8 × ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.
Komentáře (0)
Přidat nový komentářZatím tu nejsou žádné komentáře.