Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Aktuální podíly vyhledávačů v ČR

Již dva roky platí, že vyhledávač Seznam používají cca dvě třetiny uživatelů českého internetu, vyhledávač Google pak necelá třetina. Tím jsme spolu s Ruskem, Čínou a Koreou ve světě raritou – ve všech ostatních zemích je Google ve vyhledávání jasnou jedničkou. I v ČR však svůj podíl postupně zvyšuje.

Upozornění: tento článek vyšel již 15. července 2008 a uváděné statistiky už dávno nejsou aktuální. Lepší přehled získáte v článku o internetových vyhledávačích, v sekci Zastoupení webových vyhledávačů.

Podle statistik měřícího systému Navrcholu vyhledávač Google v červnu 2008 poprvé dosáhl 30% podílu vyhledávání. Statistiky byly měřeny na 25 000 českých webech. Aktuální graf podílů vyhledávačů vypadá takto:

Podíly vyhledávačů v ČR - Seznam 62,8 %, Google 30,16 %, Centrum 2,86 %, Atlas 1,28 %, Jyxo 0,16 %

Souboj vyhledávačů: Seznam vs. Google

Z uvedeného grafu je zřejmé, že malé vyhledávače typu Jyxo či Atlas jsou již v podstatě mrtvé a praktiky nemají žádnou šanci v oblasti vyhledávání znovu prorazit.

Odborníci se dnes spíše přou o to, jak dlouho si Seznam dokáže udržet náskok proti technicky vyspělejšímu soupeři. Zajímavé jsou také úvahy, proč se lokální vyhledávač proti Google ubránil v tak málo zemích a proč k nim patří právě Česká republika.

Mezi nejčastěji jmenované faktory patří:

  • velká síla značky Seznamu, který byl dříve automaticky nastavován jako domovská stránka na většině počítačů už při jejich prodeji
  • Češi jsou patrioté a nebyli ochotní používat anglickou mutaci Google
  • malé povědomí o výhodách Googlu mezi méně znalými uživateli v době, kdy Seznam s fulltextovým vyhledáváním teprve začínal

Proč je znalost podílů vyhledávačů užitečná?

Kromě patriotismu je otázka aktuálního podílu vyhledávačů pro provozovatele webu zajímavá ze dvou důvodů:

  • Více vyhledávačů znamená možnost se na internetu snáze prosadit (algoritmy jednotlivých vyhledávačů se trochu liší; často platí, že začínající weby se lépe umisťují ve výsledcích Seznamu než v Google).
  • Porovnání výše uvedeného grafu se statistikami vlastního webu může ukázat rezervy v optimalizaci pro daný vyhledávač. Vždy je však třeba přihlédnout k profilu návštěvníků, například počítačově vzdělanější lidé obecně častěji používají Google než Seznam.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.

Komentáře (2)

Gravatar

Vítek P.

Dobrý den,
Protože sám používám prakticky jenom Google, tak jsem čekal něco jiného. Ale dodatečně mohu potvrdit, že na můj webík chodí cca 72 procent lidí ze Seznamu a cca 25 procent z Google.

Máte to tu hezké … Emotikon: úsměv

6. března 2009, 14.43 hod.

Gravatar

Ondra D.

Ja si myslim, ze Seznam vede hlavne kvuli funkcim na hlavni strance (Novinky, Sport atd.)

P.S. Mate pekny web!

20. října 2010, 22.51 hod.

Přidávání nových komentářů k tomuto článku bylo uzavřeno.