Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Cena za proklik (CPC)

Cena za proklik, neboli CPC (za anglického cost per click) je pojem z oblasti internetové reklamy. CPC je jakousi jednotkou PPC, modelu platby za reklamu, kdy zákazník platí pouze skutečné prokliky na své stránky (a nikoliv počet zobrazení reklamy). Spočítá se jako poměr sumy utracených peněz ku počtu získaných prokliků. Pojmy PPC a CPC však bývají často zaměňovány.

Max. CPC

V reklamních systémech na principu PPC se často setkáte také s pojmem Max. CPC, tedy maximální cenou za proklik. Jde o cenu, kterou jste ochotni nabídnout za přivedení jednoho návštěvníka na svých stránkách. Skutečná CPC však obvykle bývá nižší, někdy až několikanásobně, zejména máte-li u svých inzerátů dobrou míru prokliku.

Maximální CPC, jež se vám ještě vyplatí, si snadno spočítáte, znáte-li konverzní poměr svých stránek a průměrný výdělek, který obvykle dokážete z jednoho návštěvníka získat.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 004 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.