Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

CPM

CPM je zkratka z anglického cost per mile, cena za tisíc zobrazení. Jde o pojem z oblasti internetové reklamy, konkrétně reklamního modelu PPV (pay per view), kde se v CPM udává cena při objednávce reklamního prostoru. Například 10 Kč CPM znamená, že vás jedno zobrazení reklamního prvku přijde na jeden haléř.

Při běžné 0,1 % míře prokliku tedy zaplatíte za jednoho přivedeného návštěvníka 10 Kč. Pokud byste však například vytvořili kreativnější bannery a dosáhli tak míry prokliku 0,5 %, zaplatíte za jednoho návštěvníka už jen 2 Kč. Případně byste tím mohli vyrovnat zvýšení CMP na 50 Kč a zůstat tak na svých deseti korunách.

Stejný význam jako CPM má i často používaná zkratka CPT.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.