Jako microcopy (či mikrotexty) nazýváme krátké texty umístěné na klíčových elementech uživatelského rozraní. Typicky popisky tlačítek, chybové hlášky, tooltipy apod. Podoba microcopy obvykle bývá kritická pro zdárný průchod uživatele aplikací či úspěšné dokončení jeho úkolu na webu. Proto je důležité microcopy nepodceňovat – i když jsou kraťoučké, mívají zásadní vliv na konverzní poměr.
Psaní microcopy je poměrně specializovaná činnost, která stojí na rozhraní copywritingu a User Experience (UX). Proto se tomuto oboru někdy říká také UX writing.
Pokud vám článek pomohl, pomozte mi na oplátku vy a nechte mi recenzi.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.
Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 027 marketérům, kteří z nich již těží.