Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

HTML banner

Jako HTML bannery se označují reklamní proužky využívající kód HTML. Od běžných grafických či dnes již zastaralých flashových bannerů se tedy liší tím, že mohou obsahovat i další prvky, např. formuláře nebo JavaScript. To umožňuje větší interaktivitu a HTML banner tak lépe dokáže návštěvníka zaujmout. Hlavní výhodou je tedy vyšší míra prokliku, HTML bannery by také měly účiněji bojovat proti bannerové slepotě.

Nevýhody HTML bannerů

Mezi nevýhody HTML bannerů patří:

  • náročnější výroba
  • malá podpora reklamními systémy
  • náročnější kontrola ze strany poskytovatele reklamního prostoru (HTML bannery mohou obsahovat nebezpečný kód).

To vše zvyšuje cenu a zřejmě proto se také HTML bannery nikdy skutečně jako reklamní formát nerozšířily, ačkoliv ještě před několika lety do nich byly vkládány velké naděje.

Pokud vám článek pomohl, pomozte mi na oplátku vy a nechte mi recenzi.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.