Slovo advergaming vzniklo složením dvou anglických slov – advertisement a gaming. Advergaming tedy znamená něco jako „propagace hraním“. Označují se tak marketingové aktivity, které k šíření reklamních sdělení využívají počítačové hry.
Internet se stal pro advergaming zlatým médiem. Umožňuje zasáhnout mnohem větší skupinu, než jsou hráči desktopových her, a také usnadňuje následnou propagaci her samotných. Významně se na tom podílí i sociální sítě.
Proti jiným reklamním formátům má advergaming výhodu v tom, že uživatelům obsažená reklama nevadí. Chápou ji jako cenu za svou zábavu. Existují dokonce celé portály zaměřené na online hry. Hráči si své oblíbené hry radostně přidávají do záložek, diskutují o nich ve fórech a upozorňují na ně přátele. V tomto směru se přímo nabízí propojit advergaming a virální marketing na specializované microsite.
Vývoj vlastní hry může přinést řadu výhod:
Hraní her je navíc příjemnou činností. Proto je ostatně lidé vyhledávají. Vaše logo umístěné ve hře či některé konkrétní reklamní sdělení si spojí s těmito příjemnými pocity. Advergaming je proto psychologicky mnohem účinnější než třeba televizní reklama.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8 × ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.