V září 2019 představil vyhledávač Google UGC odkazy, které se podobají roky známému odkazu nofollow, jen mají v atributu rel
zapsanou hodnotu ugc
. Zároveň Google uvedl také podobné označení pro sponzorované odkazy. Vyhledávač se tím snaží lépe porozumět odkazovým profilům webů.
Kdy UGC odkazy používat
UGC je zkratka z anglického User Generated Content, tedy obsah generovaný uživateli. Google tak doporučuje označovat odkazy vkládané na web uživateli, tj. odkazy, které nemá vlastník webu plně pod kontrolou. Například:
- odkazy v komentářích
- odkazy v diskuzních fórech
- odkazy v častých dotazech
Pokud však jde o důvěryhodného přispěvatele, pak označení UGC podle Google není nutné.
Jak vypadá UGC odkaz
<a href="https://example.cz" rel="ugc">Text odkazu</a>
Je také možné kombinovat více hodnot, například ugc nofollow
. To je zcela legitimní hodnota a dává smysl zejména v komentářích.
Užitečné zdroje
- Nápověda Google, kdy UGC odkazy vysvětluje
- Článek na Moz nazvaný Jaký ovlivní Nofollow, UGC a spoznorované odazy SEO (anglicky)
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.