Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

UGC odkaz

V září 2019 představil vyhledávač Google UGC odkazy, které se podobají roky známému odkazu nofollow, jen mají v atributu rel zapsanou hodnotu ugc. Zároveň Google uvedl také podobné označení pro sponzorované odkazy. Vyhledávač se tím snaží lépe porozumět odkazovým profilům webů.

Kdy UGC odkazy používat

UGC je zkratka z anglického User Generated Content, tedy obsah generovaný uživateli. Google tak doporučuje označovat odkazy vkládané na web uživateli, tj. odkazy, které nemá vlastník webu plně pod kontrolou. Například:

Pokud však jde o důvěryhodného přispěvatele, pak označení UGC podle Google není nutné.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Jak vypadá UGC odkaz

<a href="https://example.cz" rel="ugc">Text odkazu</a>

Je také možné kombinovat více hodnot, například ugc nofollow. To je zcela legitimní hodnota a dává smysl zejména v komentářích.

Užitečné zdroje

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 870 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.