Jako mailing (někdy také emailing či e-mailing) se na internetu označuje e-mail marketing, tj. hromadné rozesílání e-mailových zpráv na databázi příjemců. Někdy se tak říká i jednotlivým e-mailovým kampaním (= rozeslání jedné várky kopií stejného emailu). V podstatě jde o elektronickou formu tradičního adresného direct mailingu (samozřejmě s mnoha specifikacemi danými jiným prostředím).
V základu je mailing dostupnou a relativně levnou formou internetové reklamy, která se dobře měří a jednoduše vyhodnocuje. Z důvodů zákonem stanovené ochrany proti SPAMu, která umožňuje rozesílat komerční maily pouze se souhlasem adresáta, se mailing ve firmách využívá hlavně k zasílání newsletterů s aktuálními nabídkami, aktivizaci stávajících zákazníků a k dlouhodobému budování vztahů a posilování důvěry ve značku.
Protože udržení zákazníka je vždy mnohem levnější, než jeho získání, vyplatí se tento nástroj využívat naplno. Existuje proto celá řada postupů ke zvyšování efektivity mailingu. Např.:
Rozdělení cílové skupiny na menší skupiny na základě inforamcí, které už o příjemci máme (např. lokalita a další socio-demografické údaje, výše objednávky apod.). Viz také RFM segmentace.
Oslovení zákazníka jménem (= větší důvěryhodnost mailu) či jednotlivé části mailu skládané zákazníkovi na míru (např. nabídka podle toho, o co se v minulosti zajímal). Zde již mailing sousedí s behaviorálním marketingem.
Automatické rozesílání emailů na základě akcí uživatele (např. zakoupení daného produktu vede k nabídce příslušenství, opuštění košíku odešle aktivizační email apod.). Viz také event-triggered email.
Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:
Zprávy posílám cca 8 × ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.