Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Mailing

Jako mailing (někdy také emailing či e-mailing) se na internetu označuje e-mail marketing, tj. hromadné rozesílání e-mailových zpráv na databázi příjemců. Někdy se tak říká i jednotlivým e-mailovým kampaním (= rozeslání jedné várky kopií stejného e-mailu). V podstatě jde o elektronickou formu tradičního adresného direct mailingu (samozřejmě s mnoha specifikacemi danými jiným prostředím).

Kdy se mailing hodí

V základu je mailing dostupnou a relativně levnou formou internetové reklamy, která se dobře měří a jednoduše vyhodnocuje. Z důvodů zákonem stanovené ochrany proti SPAMu, která umožňuje rozesílat komerční maily pouze se souhlasem adresáta, se mailing ve firmách využívá hlavně k zasílání newsletterů s aktuálními nabídkami, aktivizaci stávajících zákazníků a k dlouhodobému budování vztahů a posilování důvěry ve značku.

Jak zvýšit efektitivitu mailingu

Protože udržení zákazníka je vždy mnohem levnější, než jeho získání, vyplatí se tento nástroj využívat naplno. Existuje proto celá řada postupů ke zvyšování efektivity mailingu. Například:

  1. Segmentace

    Rozdělení cílové skupiny na menší skupiny na základě inforamcí, které už o příjemci máme (např. lokalita a další socio-demografické údaje, výše objednávky apod.). Viz také RFM segmentace.

  2. Personalizace

    Oslovení zákazníka jménem (= větší důvěryhodnost mailu) či jednotlivé části mailu skládané zákazníkovi na míru (např. nabídka podle toho, o co se v minulosti zajímal). Zde již mailing sousedí s behaviorálním marketingem.

  3. Automatizace

    Automatické rozesílání emailů na základě akcí uživatele (např. zakoupení daného produktu vede k nabídce příslušenství, opuštění košíku odešle aktivizační email apod.). Viz také event-triggered email.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.