Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Lead magnet

Pojem lead magnet pochází z oblasti lead generation marketingue-mail marketingu. Lead magnet je hodnota, kterou potenciálnímu zákazníkovi poskytujeme výměnou za jeho kontakt (lead). Spousta návštěvníků našeho webu ještě není zralá k objednávce. Avšak nabídneme-li jim vhodný lead magnet, zachytíme je a můžeme s nimi dále pracovat například posíláním automatizovaných e-mailů.

Příklady lead magentů

Jako lead magnet může sloužit:

  • e-book či brožura
  • slevový kupón, klubová cena
  • šablona či vzor dokumentu
  • checklist (kontrolní seznam)
  • případová studie
  • online nástroj či kalkulačka
  • test nebo kvíz
  • video či podcast
  • kurz nebo webinář
  • seznam zdrojů či nástrojů
  • infografika
  • výsledky průzkumu

Lead magnety zlevňují reklamu

Aby sběr leadů fungoval, je třeba na příslušnou stránku přivést návštěvníky. V reklamě máme pak většinou tendenci propagovat produkt či službu, kterou nabízíme. Vyzkoušejte však i jinou cestu, propagujte samotný lead magnet – většinou je to levnější a dosáhnete lepší míry prokliku.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.