Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Atribuce

Termínem Atribuce se v online marketingu označuje přiřazování konverze k jejímu zdroji. Návštěvník, než pošle poptávku či objednávku, totiž na web obvykle přichází opakovaně z různých zdrojů. Nás marketéry pak samozřejmě zajímá, který z těchto zdrojů má na dokončení obchodu největší podíl. Abychom mohli daný marketingový kanál více podpořit.

Můžeme si třeba myslet, že se vše stalo pouze zásluhou posledního zdroje a přiřadit celou hodnotu konverze jemu. Nebo ji stejnoměrně rozpočítat všem kanálům, které se na konverzi podílely. Nebo dát menší část kanálům, které ležely na začátku konverzní cesty a větší těm, které ležely na konci. To jsou jen tři příklady z mnoha možných atribučních modelů.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

 

Zprávy posílám cca 8 × ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.



Nezávazná poptávka

  (volitelné)