Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Marketing ve vyhledávačích (SEM)

Jako marketing ve vyhledávačích nebo také SEM (zkratka z anglického search engine marketing) se označují marketingové aktivity, jejichž cílem je získat návštěvnost z internetových vyhledávačů.

Do výsledků vyhledávání se web může dostat dvěma způsoby – buď ho navštívízaindexuje crawler vyhledávače, nebo si majitel webu zaplatí ve vyhledávači reklamu. Proto se také marketing ve vyhledávačích dělí na dva vzájemně související podobory:

  • Optimalizace pro vyhledávače – zabývá se činnostmi, které umožňují webu vyniknout v tzv. organických výsledcích vyhledávání (někdy také přirozených, tj. výsledcích neplacených).
  • PPC reklama – má na starosti placené inzeráty ve vyhledávačích, které si provozovatel webu může zadat v reklamním systému vyhledávače. U Google je to systém Google Ads, u Seznamu jde o Sklik.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.