Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Bidding

Pojem Bidding, neboli bidování, pochází z PPC reklamy a nazývá se tak nastavování maximální ceny za proklik, kterou reklamnímu systému nabízíte za přivedení jednoho návštěvníka na váš web.

Tato cena pak vstupuje do aukce v reálném čase, kde se střetává s průběžně aktualizovanými nabídkami konkurentů – a v závislosti na dalších parametrech daného reklamního systému přímo ovlivňuje pozice vaší reklamy.

Kde se bidding uplatňuje

Bidding potřebujete:

Jak se dělá bidding

Bidovat můžete dvěma způsoby:

  • manuálně – ceny přepisujete ručně v administračním rozhraní daného reklamního systému
  • automatizovaně – obvykle pomocí specializovaných nástrojů, jako je PPC Bee nebo Bidding Fox

V obou případech se samozřejmě snažíte dosáhnout co nejnižší nabídnuté ceny tak, aby vám zároveň zajistila co nejlepší pozici reklamy. Na to však samozřejmě reaguje bidding konkurence, což ceny v aukci zvyšuje.

Horním limitem pak je situace, kdy už se vám další bidding nevyplácí kvůli vysokému PNO, tj. když na prodeji produktu se započítaným nákladem na PPC reklamu již nic nevyděláte. Maximální nabídnutá cena tedy záleží na konkrétní marži a bude se zřejmě lišit u jednotlivých produktů ve vaší nabídce.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 870 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.