Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Zájmově orientovaná reklama na dosah

Před čtyřmi dny oznámil vyhledávač Google zahájení testování nového způsobu reklamního cílení, tzv. zájmově orientované reklamy. Na rozdíl od dosud používané kontextové reklamy se inzeráty a grafické reklamní prvky nebudou zobrazovat podle obsahu stránky, ale podle zájmů a zálib konkrétního návštěvníka.

Zájmově orientovaná reklama (Interest-based Advertising = IBA) je dalším logickým krokem ve zvyšování relevance nabízené reklamy a tím i její účinnosti. Na rozdíl od zdlouhavého nástupu kontextové reklamy po roce 1998 vytlačujícího špatně necílenou bannerovou reklamu bude tentokrát záměna rychlá, neboť obsahová síť vyhledávače Google již nyní zasahuje zhruba 3/4 internetové populace.

Zájmově orientované reklama by měla být výhodná:

V ČR systém představila ředitelka české pobočky Taťána le Moigne a oficiální blog Google. Podle těchto zdrojů je nyní systém testován v obsahové síti Googlu (AdSense) a na videoserveru YouTube, do ostrého provozu bude spuštěn během několika týdnů. V ČR se nový druh reklamy zřejmě objeví ve druhé polovině roku.

Princip fungování zájmově orientované reklamy

Informace o zájmech uživatele budou zjišťovány dvěma způsoby:

V Ads Preference Manageru si také bude moci uživatel cílení reklamy dle zájmů úplně vypnout. Ve všech případech se informace uloží do anonymní cookie (textového souboru v počítači uživatele) a odtud bude načítána reklamním systémem při zobrazení stránky s reklamou.

Potřebnou technologii získal Google v roce 2007 nákupem společnosti DoubleClick v hodnotě 3,1 miliardy dolarů.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

 

Zprávy posílám cca 8 × ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.

Komentáře (2)

Přidat nový komentář
Gravatar

Homer

Už je známo alespoň přibližní znění zásad ochrany osobních údajů? Google vyhrožuje, že to od 8. dubna na stránkách musí být.

31. března 2009, 18.29 hod.  |  reagoval(a) #2 Jan Štráfelda

Gravatar

Jan Štráfelda

#2 Homere Ahoj, zkus se mrknout do nápovědy AdSense, víc ti asi nikdo nikde neřekne.

31. března 2009, 18.49 hod.

Přidávání nových komentářů k tomuto článku bylo uzavřeno.


Nezávazná poptávka

  (volitelné)