Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Nákupní košík

Jako nákupní košík se označuje speciální stránka, která v internetových obchodech funguje jako seznam produktů, které návštěvník zamýšlí nakoupit. Nákupní košík je prvním krokem nákupního procesu.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Jak nákupní košík funguje

Návštěvník nejprve prochází detaily produktů, kde bývá výrazné tlačítko pro přidání produktu do košíku. Obvykle se umisťuje poblíž ceny produktu a informace o dostupnosti zboží (skladem, skladem u dodavatele apod.).

Po kliknutí na tlačítko mohou nastat tři situace:

  1. Zobrazí se oznámení

    Návštěvník zůstane na stránce detailu produktu a pouze se mu zobrazí informace, že produkt byl přidán do nákupního košíku. Zde je důležité, aby bylo možné se kliknutím na tuto informaci dostat přímo do košíku.

  2. E-shop návštěvníka přesměruje do nákupního košíku

    Zde návštěvník rovnou vidí, že produkt byl do nákupního košíku přidán a může také rovnou přejít k dalším krokům objednávkového procesu.

    Nevýhodou tohoto postupu je fakt, že je pro návštěvníky mnohem obtížnější pokračovat v nákupu, resp. se vrátit na místo, kde na tlačítko klikli. V košíku se také nemohou zobrazovat kontextové nabídky na další produkty. Resp. pokud se zobrazí, pak obvykle v kontextu ke všem produktům v košíku, nikoliv k produktu právě přidávanému.

  3. Zobrazí se mu tzv. mezikošík

    Mezikošík obvykle vypadá jako či lightbox okno zobrazené přes stránku detailu produktu, kde návštěvník vidí potvrzení o přidání produktu do košíku. A zároveň se zde zobrazuje cross-sellingové zboží, tj. produkty, které si lidé správě přidaným produktem často objednávají. V lepším případě dokonce v kontextu produktů, které už v košíku má či které zatím navštívil.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.