Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Nákupní košík

Jako nákupní košík se označuje speciální stránka, která v internetových obchodech funguje jako seznam produktů, které návštěvník zamýšlí nakoupit. Nákupní košík je prvním krokem nákupního procesu.

Jak nákupní košík funguje

Návštěvník nejprve prochází detaily produktů, kde bývá výrazné tlačítko pro přidání produktu do košíku. Obvykle se umisťuje poblíž ceny produktu a informace o dostupnosti zboží (skladem, skladem u dodavatele apod.).

Po kliknutí na tlačítko mohou nastat tři situace:

  1. Zobrazí se oznámení

    Návštěvník zůstane na stránce detailu produktu a pouze se mu zobrazí informace, že produkt byl přidán do nákupního košíku. Zde je důležité, aby bylo možné se kliknutím na tuto informaci dostat přímo do košíku.

  2. E-shop návštěvníka přesměruje do nákupního košíku.

    Zde návštěvník rovnou vidí, že produkt byl do nákupního košíku přidán a může také rovnou přejít k dalším krokům objednávkového procesu.

    Nevýhodou tohoto postupu je fakt, že je pro návštěvníky mnohem obtížnější pokračovat v nákupu, resp. se vrátit na místo, kde na tlačítko klikli. V košíku se také nemohou zobrazovat kontextové nabídky na další produkty. Resp. pokud se zobrazí, pak obvykle v kontextu ke všem produktům v košíku, nikoliv k produktu právě přidávanému.

  3. Zobrazí se mu tzv. mezikošík.

    Mezikošík obvykle vypadá jako či lightbox okno zobrazené přes stránku detailu produktu, kde návštěvník vidí potvrzení o přidání produktu do košíku. A zároveň se zde zobrazuje cross-sellingové zboží, tj. produkty, které si lidé správě přidaným produktem často objednávají. V lepším případě dokonce v kontextu produktů, které už v košíku má či které zatím navštívil.

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.