Jan Štráfelda - Průvodce online -projektem
Praha/Mělník  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz  |  Pošlete mi poptávku

Interní prolinkování

Interní prolinkování představuje způsob, jak jsou jednotlivé stránky webu vzájemně propojeny odkazy. Podoba interního prolinkování určuje, jak vyhledávače vnímají strukturu webu a hierarchii informací, které jsou na něm umístěné. Jde tedy o významný off-page signál při optimalizaci pro vyhledávače. Kontrola interního prolinkování také bývá jedním z důležitých kroků strategie linkbuildingu.

Jakých odkazů se interní prolinkování týká?

Na interním prolinkování se podílí všechny vnitřní odkazy, tedy odkazy v hlavní i pomocných navigacích, v různých paletkách či self-promo bannerech a samozřejmě také odkazy vytvořené přímo v textovém obsahu stránek.

Kde najít podobu interního prolinkování

Profesionálové k tomu používají speciální programy, které umí hierarchii webu tvořenou odkazy vizualizovat, ukazují u jednotlivých odkazů hloubku zanoření apod.

Praktický tip: základní přehled však můžete poměrně jednoduše získat v Google Search Console. Stačí se podívat v sekci „Odkazy“ na přehled „Interní odkazy“. Je zde na první pohled vidět, které na která URL na Vašem webu vede nejvíce vnitřních odkazů. Po kliknutí na konkrétní adresu se Vám navíc seznam odkazů vypíše a můlžete si ho stáhnout také například v podobě excelové tabulky.

Užitečné odkazy

  • Článek na SiteBulb.com (anglicky) – praktické postupy pro zlepšení interního prolinkování s využitím SiteBulb, Ahrefs a nástroje Screaming Frog

Zaujal jsem vás? Přihlašte se do mailingu a mé další texty už vám neuniknou:

Zprávy posílám cca 8× ročně. Odhlásit se můžete kdykoliv. Více informací.