Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Časté dotazy (FAQ)

FAQ je zkratka z anglického Frequently Asked Questions, často kladené otázky. Obvykle jde o seznam sebraných otázek, které návštěvníci postupně pokládají k dané službě či produktu, a stručných odpovědí na tyto otázky. Stránka má často specifický formát akordeonu – otázky se vypisují pod sebou a odpověď se rozbalí vždy po kliknutí na otázku. 

Jak vznikly FAQ

Potřeba stránky věnované častým dotazům původně vznikla na diskuzních fórech. Nováčci zde opakovaně pokládali tytéž nejzákladnější otázky a stále tím obtěžovali ostatní uživatele. Proto správce diskuze obvykle sepsal seznam základních otázek s podrobnými odpověďmi a odkaz na ni připnul na začátek diskuzního vlákna.

Ptát se na otázku zodpovězenou ve FAQ se od té doby považuje za hulvátství nebo přinejmenším za neslušnost.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Výhody použití častých dotazů

  1. Časté dotazy odlehčují podpoře

    Je to logické, najdou-li uživatelé služby odpověď na svůj dotaz na webu, nemusí s ním telefonovat na linku podpory nebo základat ticket. Navíc dostanou odpověď okamžitě.

  2. FAQ zvyšuje důvěryhodnost

    Časté dotazy mohou být velmi mocné v přesvědčování návštěvníka. Váhá-li nad výhodami služby či produktu, nebo pokud má třeba pochybnosti o kvalitách řešení, můžeme mu tyto pochybnosti snadno vyvrátit. Zároveň mu tím ukazujeme, že mu rozumíme a chápeme jeho obavy.

  3. Pomáhají ve vyhledávačích

    Časté dotazy mohou být užitečné i z hlediska optimalizace pro vyhledávače, neboť umožňují nenásilnou formou vytvořit vysokou koncentraci klíčových slov.

    Hodí se také, když potřebujete na web dostat hovorová pojmenování, nepřesné termíny, nářečí apod., které se vám objevují v analýze klíčových slov, protože je lidé vyhledávají, ale které by v ostatních textech působily neprofesionálně.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 2 811 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.