Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Linkbaiting

Linkbaiting (ve volném překladu lákání či vábení odkazů) je jednou z mnoha technik linkbuildingu. Funguje na jednoduchém principu. Vytváříte obsah tak, aby přitáhl co nejvíce zpětných odkazů (odkazů z jiných stránek). Tyto odkazy vám následně přivedou nové návštěvníky nebo vám pomohou ve vyhledávačích.

Možná namítnete, že linkbaiting nepředstavuje nic nového, že jde jen o nový pojem. Že budování obsahu užitečného pro návštěvníky je doporučováno již dlouho. A máte pravdu. Rozdíl je v tom, že linkbaiting budování zpětných odkazů sleduje jako primární cíl. Schopnost článku přilákat zpětný odkaz se tak stává hlavním měřítkem jeho hodnoty.

Obsah pro linkbaiting

Aby linkbaiting fungoval, obsah článku musí být něčím výjimečný, musí umět zaujmout. Možností je více, článek například může být:

  • kontroverzní,
  • rozpoutávat diskuzi
  • šokující
  • pro návštěvníka překvapující
  • útočný až agesivní
  • zábavný či hravý
  • vtipný, humorný
  • užitečný a pro návštěvníka přínosný
  • aktuální, výjimečný čerstvostí informací

Linkbaiting však nepracuje pouze s textovým obsahem. Osvědčují se i nejrůznější online nástroje a kalkulačky, hry a interaktivní hříčky, multimediální obsah či kvízy, výzkumy a statistiky.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 004 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.