Pojem Feedback loop pochází z e-mail marketingu a označuje se tak služba provozovatele e-mailu, jehož prostřednictvím může rozesílatel hromadných zpráv dostávat informaci o tom, kdo zprávu označil jako spam. Marketéři následně mohou tuto adresu vymazat z databáze příjemců a tím si u daného provozovatele zvýšit reputaci odesílající domény. A tedy i doručitelnost e-mailů.
Aby služba Feedback loop fungovala, je třeba mít zprávy správně podepsané pomocí standardu DKIM, kterým se verifikuje odesílatel a neměnnost samotné zprávy.
Feedback loop na Seznamu
V ČR je pochopitelně nejdůležitější Feedback loop pro Seznam.cz, protože v některých databázích příjemců najdete až 60 % e-mailových adres, které skončí právě na Seznamu. Pokud se tedy vážněji zabýváte e-mail marketingem, doporučuji si důkladně nastudovat nápovědu Seznamu pro Feedback Loop a následně se u nich zaregistrovat.