Štráfeldův blog
Píšu o internet marketingu. Na rozdíl od encyklopedie, kde se snažím srozumitelně vysvětlit obecné pojmy, se v článcích zabývám hlavně principy, návody a osvědčenými postupy. Také zde komentuji důležité novinky a trendy. Užijte si je!
Nepřítomnost na pracovišti
9. března 2009Jakmile opouštíte kancelář na den a více, měli byste o tom dát vědět, minimálně automatickou odpovědí na příchozí emaily. Na delší plánovanou absenci je vhodné upozornit s předstihem. Že jde o základní slušnost? Přesto se mi opakovaně stává, že se projekt zpozdí kvůli nečekané dovolené klienta. Proto si dnes dovolím malé kázání.
Vyhledávací dotazy se prodlužují
2. března 2009 | Jeden komentářLidé stále častěji hledají ve vyhledávačích zadáním víceslovných frází. Více než polovina všech vyhledávacích dotazů položených v USA se skládá ze tří a více slov, více než třetina pak ze čtyř a více slov. Long tail se postupně zvětšuje.
Aktuální podíly vyhledávačů v ČR
15. července 2008 | Dva komentářeJiž dva roky platí, že vyhledávač Seznam používají cca dvě třetiny uživatelů českého internetu, vyhledávač Google pak necelá třetina. Tím jsme spolu s Ruskem, Čínou a Koreou ve světě raritou – ve všech ostatních zemích je Google ve vyhledávání jasnou jedničkou. I v ČR však svůj podíl postupně zvyšuje.
Rychlost načítání stránek je stále důležitá
14. července 2008Ačkoliv éra vytáčeného připojení již dávno minula, rychlost načítání stránek stále zůstává důležitou veličinou, která přímo ovlivňuje obchodní efektivitu webu. Kromě jiného pomalé načítání stránky významně snižuje konverzní poměr.
Rozlišení obrazovky vs. okno prohlížeče
28. června 2008 | Tři komentářePodle statistik měřící služby Navrcholu z června 2008 používá přes 51 % uživatelů internetu monitory s rozlišením 1 280 × 1 024 a větším. Dalších 40 % pak přistupuje k internetu s rozlišením obrazovky 1 024 × 768. Znamená to, že doba úzkých stránek definitivně skončila?